Tuesday, August 04, 2009

A police state and a great dictator



3 comments:

Anonymous said...

Orang Melayu, tolong la sedar sekarang....tgk sendiri di mana orang cina, india dalam perhimpun haram baru baru ini. yang banyak yg demonstrate adalah orang melayu, mat rempit, budak bawah umur.

Anonymous said...

kalau orang melayu berusaha dan tumpu untol menaikan taraf hidup keluarga dan bangsa sendiri saya pikir lebeh waras. Kebanyakan orang melayu yang demonstrate adalah orang berpelajaran rendah, mereka ni lah yang di peralatkan. sedar lah orang melayu. pikir lah sendiri. Di parliament PK ada wakil rakyat. Guna lah parliment untuk mansuh kan ISA. Itu la guna parliment. Orang melayu BODOH!!!!

DurianKampung said...

Anon,

Org Melayu dah lama sedar. Cuma kamu seorg yg tak sedar2. Dibuai mimpi indah propaganda BeeEnd & dihujani wang rasuah dan hasil judi. Yg ditahan dibawah ISA majoritinya org Melayu. Maka itulah lebih ramai org Melayu yg turun berdemo. Sekurang2nya, mat rempit & budak2 tu sedar hak mereka untuk bersuara dlm sistem demokrasi yg sebenar, bukannya mengunjungi kedai2 nombor ekor yg menteri BeeEnd luluskan atau rumah2 urut & disko2 yg bersepah dan diluluskan oleh BeeEnd.

Apa bukti anda dengan mengatakan mereka berpeljaran rendah? Adakah anda turun membuat kajian semasa demo tersebut? Berhujah kena da fakta. Jangan main hentam sahaja kerana ia menunjukkan kedangkalan kita. Mereka tidak diperalatkan kerana mereka tidak diupah atau dipaksa untuk menyertai demo. ITU HAK MEREKA.

Demonstrasi jalanan adalah sesuatu yg biasa di negera2 maju & ianya berjalan dengan aman dengan kawalan pihak polis. Polislah sebenarnya yg diperalatkan pemerintah kejam dlm kes di Malaysia, bukannya org yg berdemo. Jika isu ini boleh dibawa dgn mudah di parlimen, sudah tentu ia akan didebatkan. Tetapi sudah berapa kali ia dicadangkan utk dibentangkan di parlimen, namun BeeEnd terus menerus menolak demi survival mereka. Maka jalanan lah pilihannya utk rakyat menyuarakan pendapat.

Jika anda kata org Melayu bodoh, fikirkan kembali tahun 1946 dulu. Datuk nenek moyang anda mungkin salah seorg yg turun ke jalanan berdemo menentang Malayan Union. ianya demo haram menurut pemerintah ketika itu iaitu British. Jika mereka itu bodoh, tentu lain jadinya negara kita ini.

Grandma’s Gangsta Chicken Curry and Gangsta Stories from My Hippie Sixties by Azly Rahman

MY MEMOIR IS NOW AVAILABLE ON AMAZON!  https://www.amazon.com/Grandmas-Gangsta-Chicken-Stories-Sixties-ebook/dp/B095SX3X26/ref=sr_1_1?dchild...